Podsumowanie października w Social Media

Październik to miesiąc, w którym powoli spada temperatura i daje się odczuć powiew jesieni. Ale nie w #SocialMedia. U nas zawsze jest gorąco, a branża nigdy nie zapada w zimowy sen!

Facebook & reklamy
Facebook wprowadza nowy format reklamowy Link Ad w formacie 1:1. Dzięki tej nowości reklama zyska wygląd podobny do formatu Instagrama. wdrożenie tej nowości ma się zakończyć 7 listopada tego roku. Taka zmiana oznacza, że będziemy musieli wprowadzić zmiany wymiarów grafik do reklam. Najnowszy pomysł Facebooka posiada jeden negatywny aspekt – mało miejsca na napisanie tekstu. Kwadratowy format grafiki jest lepszy dla użytkowników smartfonów. Wprowadzenie dodatkowego formatu zmierzać może do tego, aby reklamy na Facebooku oraz Instagramie były ujednolicone. Trwają testy reklam produktowych, w których możliwe jest pokazanie naraz kilku marek. Aktualnie jest to możliwe tylko na terenie US, UK oraz Kanady. Testy trwają również w reklamach wideo, gdzie umożliwiono niektórym reklamodawcom wprowadzenie ankiety. Nie ma jeszcze informacji na temat tego, kiedy ta opcja będzie dostępna dla innych. Opcja ta na pewno uatrakcyjni reklamę i bardzo możliwe, że zwiększy jej skuteczność. Dzięki najnowszej funkcji reklamowej będziemy mogli pozyskać większą ilość Leadów w krótszym czasie! Ten nowy format reklamy na Facebook’u nazywa się InstantForm. Możemy ją wdrożyć, gdy naszym celem jest zwiększenie świadomości marki, zasięgu bądź ruchu na stronie. Opcja ta bierze pod uwagę również umiejscowienie reklamy w Stories.

Portal
Następną nowością Facebook’a jest urządzenie elektroniczne Portal. Jego zadaniem jest prowadzenie rozmów wideo drogą internetową. Urządzenie to jest wyposażone w wyświetlacz oraz kamerę za pomocą, których możliwe jest prowadzenie wideorozmów, odtwarzanie filmów z Facebook Watch oraz słuchanie muzyki ze Spotify. Co wyróżnia kamerę tego sprzętu? Podąża ona za mówiącym, aby na bieżąco przekazywać obraz do rozmówcy. Zadbano o osoby, które boją się o to, że ktoś je będzie podglądał. Wprowadzona została funkcja wyłączenia kamery oraz mikrofonu. Za pomocą Portalu, dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji możemy również wyszukać np. repertuar kin.

Facebook & WhatsApp
Facebook do swojej reklamowej rodziny przygarnie aplikację WhatsApp! Proces adopcyjny zakończy się w roku 2019. Poprzez to umiejscowienie zwiększą się nam możliwości reklamowe, co ułatwi dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. WhatsApp będzie mógł być samodzielnym jak i dodatkowym umiejscowieniem reklamy. Aplikacja wprowadzić ma również sekcję Status, która będzie imitowała Facebook’owe Stories i tam będą umieszczane reklamy, gdy wybierzemy tę aplikację jako dodatkowe miejsce na reklamę. Jeśli zdecydujemy, że nasza reklama ma być tylko na WhatApp’ie, to wówczas odbiorca będzie mógł zobaczyć przycisk CTA, tj. możliwość wysłania wiadomości bezpośrednio do konta biznesowego marki.

Grupy na Facebooku
Nowości w grupach na Facebooku! Wprowadzono możliwość stworzenia 250 osobowego chatu z członkami danej grupy! Użytkownicy zaangażowani w czat będą mogli nie tylko pisać, ponieważ dostępna będzie również opcja wideorozmowy, w której uczestniczyć będzie mogło naraz 50 osób. Dołączanie do grupy będzie wcześniej musiało być zatwierdzane przez każdego użytkownika, poprzez akceptację zaproszenia. To nie koniec nowości! Do grup dołączyła zakładka Rekomendacje, gdzie użytkownicy mogą dzielić się opiniami na temat ulubionych bądź powiązanych stron! Zaufanie wśród grup jest duże, dlatego polecenia stamtąd pochodzące mają większe znaczenie.

Stories
Muzyka dla Stories i w News Feedzie w Polsce już dostępna! Niestety jak to z nowościami Facebooka bywa, wchodzą one stopniowo. Jak działamy, aby stworzyć materiał z muzyką? Tak samo jak w przypadku zwykłej kreacji graficznej. Dodajemy potem tylko ikonkę z muzyką i umieszczamy ją w dowolnym miejscu na ekranie. Dodatkowo pojawić ma się funkcja dodawania piosenek na swój profil. Będzie je można również przypiąć na górze profilu.

Instagram
Instagram wychodzi na przeciw użytkownikom, którzy chcą na niego wchodzić poprzez komputer. Stworzono funkcję, która usprawnia jego przeglądanie w ten sposób! Otóż po zalogowaniu, użytkownicy dostali zaproszenie do włączenia powiadomień o followersach, polubieniach oraz komentarzach.
Instagram chce nas edukować! Dla osób rządnych instagramowej wiedzy powstał Instagram Story School. Osoby przechodzące te szkolenia mogą dowiedzieć się w jaki sposób korzystać i kreatywnie wykorzystać relacje w strategii biznesowej.

Wszystkie nowości napawają optymizmem każdego reklamowego ninja! Jesteśmy ciekawi, co przyniesie nowy miesiąc? Na pewno Wam o tym napiszemy!

Natalia Łudzik

chatbot