Nie samymi filmami YouTube żyje – czyli słów kilka o możliwości postowania na YouTube!

W 2017 roku YouTube zaczął testować nową funkcjonalność na swojej platformie. Mowa tu oczywiście o karcie “Społeczność”, która zastąpiła kartę “Dyskusje”. Początkowo dostęp do nowej funkcjonalności mieli tylko wybrani twórcy oraz osoby, które zgłosiły się do beta testów. Dzisiaj z karty “Społeczność” może korzystać prawie każdy. Warunkiem jest przekroczenie 1000 subskrypcji na kanale. Kiedy twórca zbierze tylu widzów, w niedługim czasie (ok. tygodnia) zakładka “Dyskusje” na jego kanale, powinna zamienić się w kartę “Społeczność”, która daje dużo większe możliwości do komunikacji i angażowania widzów.

Jeszcze jakiś czas temu twórca działający na YouTube, by móc nawiązać bliższe relacje ze swoimi widzami i móc się z nimi lepiej komunikować, musiał odsyłać ich do swoich kanałów w innych mediach społecznościowych. Najczęściej były to fanpage i grupa na Facebooku, gdzie widzowie mogli zamieszczać swoje opinie, a twórca mógł przeprowadzać różnego rodzaju ankiety, zadawać pytania lub dzielić się innymi materiałami. YouTube wprowadzając zakładkę “Społeczność” wyszedł więc naprzeciw twórcom, którzy mogą teraz łatwiej komunikować się ze swoimi widzami bezpośrednio z poziomu swojego kanału na YouTube. Dzięki czemu użytkownicy spędzają również więcej czasu na tej platformie, a ruch nie jest przenoszony do innych mediów społecznościowych.

Karta YouTube dostępna jest na kanale twórcy i pozwala na postowanie zbliżone do tego, które znamy z Facebooka. Możemy tam więc umieszczać treści tekstowe, graficzne, filmowe oraz gify i ankiety. Wszystko po to, żeby jeszcze lepiej komunikować się z odbiorcami i bardziej ich angażować. Kartę “Społeczność” można więc wykorzystać do przeróżnych celów, kilka z nich omówię poniżej.

Zapowiedzi filmów

Wielu widzów z pewnością z niecierpliwością czeka na nowe treści, które opublikujecie. Dobrym pomysłem jest więc wcześniejsze poinformowanie o tym, kiedy zamierzacie wypuścić nowy materiał. Warto to robić szczególnie wtedy, kiedy wypuszczamy treści nieregularnie. Dzięki temu nasi widzowie będą mogli zarezerwować sobie czas na to, by obejrzeć nasz nowy film zaraz po jego premierze.

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UC4uocvXN4aPFQG6paBaMb1A/community

Przypomnienie o niedawno dodanych filmach

Z pewnością nie wszyscy Twoi widzowie widzieli niedawno opublikowany przez Ciebie film. Również wtedy warto napisać o tym odpowiedni post i zachęcić do tego, by sprawdzili Twój nowy materiał. Dzięki temu z dużym prawdopodobieństwem zwiększysz liczbę wyświetleń pod swoim nowym filmem.

Źródło: https://www.youtube.com/user/Dakann/community

Ankiety i pytania

Jeżeli chcemy, żeby widzowie współtworzyli kanał razem z nami, warto od czasu do czasu zapytać ich o zdanie, zadając pytanie lub uruchamiając ankietę. Dzięki temu będziemy mogli dowiedzieć się, czego oczekują i jakie treści najbardziej im się podobają. Z pewnością wielu fanów kanału chętnie podzieli się swoimi spostrzeżeniami i opiniami.

Źródło: https://www.youtube.com/user/AbstrachujeTV/community

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCXg0OGaXXsXGW77nbN-y1Hw/community

Zdjęcia zza kulis i making of

Na naszej YouTubowej tablicy warto również pokazać, jak powstają nasze produkcje. Zdjęcia i filmy ukazujące proces twórczy zawsze są mile widziane i budzą zainteresowanie wśród fanów naszego kanału. Pozwala to również, nieco skrócić dystans na linii twórca-widz. Tego typu posty są dobre szczególnie wtedy, kiedy chcemy prowadzić nasz kanał w sposób transparentny.

Źródło: https://www.youtube.com/user/programzdupy/community

Informację i podziękowania dla widzów.

Nasza tablica to również bardzo dobre miejsce do informowania o różnych rzeczach. Jeżeli do tej pory publikowaliśmy filmy regularnie w dany dzień, ale z przyczyn od nas niezależnych w najbliższym czasie film nie pojawi się na naszym kanale, warto to ogłosić i wyjaśnić, czym jest to spowodowane oraz kiedy film ostatecznie trafi na kanał. Na tablicy warto również od czasu do czasu doceniać swoich fanów i dziękować im za to, że są z nami i współtworzą kanał. Jest to kolejny sposób, by pogłębić relacje z naszymi widzami.

Źródło: https://www.youtube.com/user/Cybermarianpl/community

Oznaczanie partnerów z którymi kręcimy filmy

W postach na YouTube możemy również oznaczać kanały innych twórców. Jest to bardzo przydatna opcja szczególnie, wtedy kiedy współpracujemy z innym twórcą (tzw. cross) lub marką (filmy sponsorowane). Możemy wtedy nie tylko zachęcić do obejrzenia wspólnego materiału, ale także oznaczyć dany kanał, na który chcemy przekierować naszych widzów. Żeby to zrobić, wystarczy wcisnąć @ i podać nazwę kanału.

Źródło: https://www.youtube.com/user/AbstrachujeTV/community

chatbot