Podsumowanie listopada w social media

Co działo się w listopadzie? Afera z KNF w roli głównej, obchody 100-letniej rocznicy niepodległości, a także pierwszy polski serial wyprodukowany przez Netflixa. Tym oczywiście żyliśmy wszyscy, ale ja skupię się dziś na nowinkach z działki mediów społecznościowych.

Instagram wciąż testuje! Tym razem chodzi o nowy wygląd stron. Nowości będą wchodzić stopniowo, ale niektórzy już zauważyli u siebie takie zmiany jak zdjęcie po prawej stronie, dodatkowe przyciski czy zakładkę IGTV.

LINK

Chcesz udostępnić stories swojej ulubionej strony na Facebooku? Teraz już możesz! Aby zezwolić na sharowanie treści Twojej strony wystarczy, że wyrazisz na to zgodę w ustawieniach profilu.

LINK

Całkiem niedawno Instagram wprowadził możliwość robienia zakupów przez aplikację, a już rozwija swoją nowinkę. Teraz możesz m.in. zapisywać oglądane przedmioty, by wrócić do nich później.

LINK

Czyżby LinkedIn znudził się swoim profesjonalnym wizerunkiem? Być może. Serwis testuje właśnie reakcje, filtry zdarzeń, a nawet stories. Jestem bardzo ciekawa, jak wpłynie to na przyszłe procesy rekrutacyjne.

LINK

LinkedIn Pages również zmieniło się w ostatnich tygodniach. Do postów możemy dodawać PDFy, slajdy z Power Pointa, a administratorzy mogą zarządzać stronami z poziomu telefonu. Mnie najbardziej cieszy jednak możliwość segmentacji grupy odbiorców poszczególnych postów, dzięki czemu część treści mogą zobaczyć tylko pracownicy firmy.

LINK

Facebook wciąż walczy z fake newsami. Tym razem umożliwia użytkownikom sprawdzenia skąd pochodzą linki w postach i kto jest ich nadawcą. Póki co nie każdy post taką funkcję posiada, jednak można przypuszczać, że będziemy spotykać się z nią coraz częściej.

LINK

Denerwują Was reklamy pojawiające się w połowie filmików na YouTube? To utrapienia może wkrótce się skończyć, na rzecz innego (być może mniej irytującego). Serwis testuje wyświetlanie dwóch spotów przed właściwą treścią, zamiast przerywania jej w trakcie. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

LINK

Dawno temu, kiedy wyobraźnią wszystkich zawładnął Snapchat, pionowe wideo i efemeryczny content, spółka Snap Inc. wypuściła tzw. Spectacles. Były to okulary, które nagrywały otoczenie i mogły bezpośrednio importować video do naszych snapów. Teraz brand wypuszcza nową wersję swojego wynalazku, z mocniejszą ramą i dwoma kamerami.

LINK

Twitter wprowadza podział tematyczny na feedach użytkowników. Treści będą podzielone na rozrywkowe, sportowe oraz informacyjne. Obecnie opcja dostępna jest jedynie w USA, ale jeśli testy pójdą pomyślnie, zapewne pojawi się również w innych krajach.

LINK

Ewa Sulewska

chatbot