Podsumowanie lutego w Social Media

Luty mimo, że to najkrótszy miesiąc w roku okazał się pełen nowości w social mediach.

Poklikamy?

Tak często używane niegdyś hasło ma szansę znów zaistnieć, a wszystko za sprawą wielkiego powrotu komunikatora Gadu Gadu. GG, bo tak będzie się teraz nazywał komunikator, który kiedyś zrewolucjonizował komunikację w internecie powrócił z odświeżonym layoutem, blogiem lifestylo’wym na stronie Gadu-gadu.pl oraz kampanią wizerunkową w mediach społecznościowych pod hasłem #poGGadajmy. Jesteśmy bardzo ciekawi czy pokolenie urodzone w latach 90 powróci do najbardziej popularnego komunikatora sprzed lat?

Co jeszcze wydarzyło się w tym miesiącu?

LinkedIn nie zwalnia tempa i wciąż się rozwija. Administratorzy będą mogli formatować tekst, aby był bardziej czytelny i usystematyzowany. Możliwe będzie także tworzenie listy numerowanej, zaznaczanie cytatów i nagłówków oraz podkreślanie ważnych informacji. W ramach “programu mentorskiego” dwóch użytkowników będzie mogło się połączyć, aby dzielić się wiedzą w social mediach. Administratorzy otrzymają nowe narzędzie dzięki, którym będą mogli łatwiej informować członków grup, w jaki sposób ich posty naruszają zasady grupy. Ostatnia nowość także dotyczy grup na LI, administratorzy mają możliwość wyszukiwania aktywności użytkowników po dacie oraz możliwość wyszukiwania podań o przyjęcie do grupy po danych osobowych. Na LinkedIn pojawia się nowa opcja LinkedInLive. Pozwala ona tak jak na Facebook’u komentować i przyznawać reakcję w trakcie nadawania. Niestety jak na razie nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Kolejną zmianą na LinkedIn jest wprowadzanie nowej sekcji „What People Are Talking About” („O czym mówią ludzie”), w której widoczne będą najpopularniejsze treści zamieszczane w serwisie. Sekcja będzie po prawej stronie aktualności.

Co słychać na Instagramie?

Instagram nie zostaje w tyle. Na Insta Stories pojawiła się nowa naklejka Donation – pozwala ona użytkownikom wspierać organizację non-profit za pomocą jednego kliknięcia. Zmiany na Instagramie dotyczą także IGTV, czyli oglądania dłuższych filmów wideo. Funkcja ta pojawi się w głównych kanałach użytkowników. Na razie nie wiadomo czy funkcję tę będzie można wyłączyć. Instagram prowadzi testy funkcji, która umożliwiłaby użytkownikom dostęp do bezpośrednich wiadomości w zakładce Direct przez przeglądarkę. Testowane rozwiązanie oferuje te same możliwości, które są w tej chwili dostępne w aplikacji mobilnej.

YouTube czy to dobra zmiana?

YouTube rozważa usunięcie przycisku “Nie podoba mi się”, aby zwalczyć spam, który szkodzi twórcom. Zdając sobie jednak sprawę, że jest to ważne dla celów statystycznych, pojawił się pomysł, aby do tego przycisku dodać listę powodów, które wpływają na decyzję o jego używaniu.

Facebookowa dezinformacja

Facebook chce walczyć z dezinformacją, zamierza ograniczać lub usuwać treści antyszczepionkowe zamieszczane w serwisie. Pomysł ten pojawił się po tym jak w USA podczas epidemii odry reklamy organizacji antyszczepionkowych kierowano do kobiet w ciąży. Tego typu posty zalewały newsfeed oraz grupy wywołując negatywne skutki i dezinformację.

Angelika Mleczko

chatbot