Podsumowanie stycznia w Social Media

Początek 2019 roku przyniósł kilka interesujących wydarzeń w social media, choć był pod tym względem znacznie uboższy niż styczeń 2018 roku. Z pewnością zabrakło spektakularnych inicjatyw, jak oświadczenie Marka Zuckerberga na temat spadających zasięgów organicznych, które pojawiło się właśnie w na początku 2018 roku. Jako pracownicy agencji social media możemy na razie odetchnąć z ulgą. 😉

Niewątpliwie jednym z czynników znacząco ograniczających poczynania marek w Polsce była sprawa zabójstwa prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, wraz z trwającą około tygodnia atmosferą “wyciszenia” w komunikacji wielu brandów. Tragedia pokazała silną pozycję mediów społecznościowych w dzisiejszym świecie, czego dowodem była spontanicznie zorganizowana zbiórka pieniędzy na Facebooku. “Ostatnia puszka Pawła Adamowicza” wypełniła się rekordową w skali Polski kwotą 16 milionów złotych.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zbiorka-wosp-ostatnia-puszka-pawla-adamowicza-rekordowa-kwota

Styczeń stał przede wszystkim pod znakiem akcji #10YearsChallenge, gdzie użytkownicy sociali publikowali swoje zdjęcia sprzed 10 lat i porównywali do obecnego wyglądu. Temat podchwyciło wiele firm i trend szybko rozprzestrzenił się w sieci.
Sprawdźcie zestawienie najciekawszych przykładów:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/akcja-10yearschallenge-na-czym-polega

Nasz przed i po możecie zobaczyć na clickowym Facebooku i Instagramie 🙂

W ubiegłym miesiącu branżę zelektryzowała sprawa rekordu ilość zebranych reakcji pod jednym zdjęciem na Instagramie. Dotychczasowa królowa Instagrama @kyliejenner musiała ustąpić miejsca… prostej fotografii jajka, która zebrała ponad 50 mln reakcji! Jak okazało się dzisiaj rano (04.02) akcja była promocją amerykańskiej organizacji Mental Health America, zajmującej się pomocą dla osób z dolegliwościami psychicznymi.

https://eu.usatoday.com/story/tech/2019/02/03/world-record-egg-instagram-mental-health-awareness-campaign/2765315002/

Na co jeszcze warto było zwrócić uwagę w ubiegłym miesiącu w social mediach?

W grupie nie z automatu

Facebook niedawno zmienił zasadę przyjmowania nowych członków do swoich grup. Od tej pory zaproszenie ze strony znajomego musi spotkać się z naszą akceptacją lub odrzuceniem. Dodatkowo pojawiła się także możliwość wysłania przypomnienia o oczekującym zaproszeniu dla adminów.

Poznaj “jakość” swojej strony na Facebooku

Jakaś treść została usunięta z twojego profilu? Od teraz Facebook daje możliwość zweryfikowania, dlaczego dana treść naruszyła standardy społeczności lub została uznana, jako fałszywa informacja. Wejdź w swoim panelu administratora w zakładkę “Jakość strony” (eng. Page quality) i zobacz, co mogło pójść nie tak. 🙁

#LOLContentKról?

Facebook postanawia stoczyć “dramatyczną” walkę o uwagę młodych widzów lubujących się w humorystycznych treściach. Portal rozpoczął pracę nad zupełnie osobną tablicą z aktualnościami, gdzie zamiast postów miałyby pojawiać się zabawne giffy i memy. Looooooolll? xD

Koniec ze “złymi” reklamami na Facebooku?

Cichą i bardzo niepozornie zapowiedzianą zmianą na głównym portalu Marka Zuckerberga ma być system punktowania reklamodawców. Oceny wystawiane przez użytkowników portalu być może będą przyczyniały się do ceny wyświetlania reklam. Rewolucja u bram?

Facebook będzie słuchał użytkowników – pojawi się system punktowania reklamodawców

Początek “dobrych” reklam na TikToku?

TikTok to jedno z najciekawiej obserwowanych narzędzi w 2019 roku w social media. Aplikacja rozpoczęła niedawno testy płatnych treści, pojawiających się między wrzucanymi przez użytkowników filmami. Czy to oznacza rozpoczęcie podboju nowej platformy przez reklamodawców?

Igor Wesołowski

chatbot