Wirtualna rzeczywistość powoli staje się częścią współczesnego konsumenta, a samo korzystanie ze smartfona już jest integralną częścią naszej codzienności. Według Tima Cooka, CEO Apple, podobnie kształtuje się przyszłość rozszerzonej rzeczywistości, dzięki której możemy z dokładnością zapoznać się z produktem online.

Rozszerzona rzeczywistość w grach i aplikacjach mobilnych?

Pierwsze kroki w kierunku cyfrowej transformacji są już za nami. Przełom w pracach nad augmented reality sięgają 2016 roku, a to za sprawą ogromnego sukcesu gry Pokemon Go. Otwartość użytkowników na nowe doświadczenia pokazało, że społeczeństwo jest gotowe na nowe technologie. Już teraz możemy się cieszyć rozszerzonymi wersjami kultowych gier np. Angry Birds i Harry Potter.

Technologia AR w marketingu i promocji

Rozszerzona rzeczywistość bez wątpienia jest przyszłością marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę globalne marki, które wykorzystują technologię AR w komunikacji i prezentacji swoich produktów i usług. Przygotowaliśmy Wam zestawienie, w którym opisaliśmy 3 najlepsze kampanie z wykorzystaniem augmented reality.

1. Burger King

Burger King i McDonald’s są odwiecznymi rywalami, a ich kampanie reklamowe wprawiają w zaskoczenie nie tylko konsumentów, ale i samych marketerów. Tym razem to właśnie Burger King zostawił swojego konkurenta daleko w tyle, a to za sprawą kampanii „Burn That Ad”, która powstała w oparciu o technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Burger King stworzył aplikację mobilną AR, dzięki której fani marki mogli wirtualnie „spalić” konkurencję (McDonald’s). W jaki sposób? Wystarczyło skierować smartfon na reklamę, billboard lub ulotkę, a następnie dzięki augmented reality, „cieszyć się” widokiem prawdziwych płomieni. Wszystko było automatycznie nagrywane, a po zakończeniu widowiska, klientowi wyświetlała się informacja o przyznaniu kuponu na darmowego bugera.

2. Nicorette – emocje na przykładzie rozszerzonej rzeczywistości!

Nicorette to firma produkująca produkty wspierające walkę z nałogiem palenia. Zrealizowana w ostatnim czasie kampania marki z wykorzystaniem augmented reality, opierała się o postać Davida, który rzucił palenie papierosów w 2016 roku, by rok później zacząć uprawianie slackline, czyli chodzenie po linie. Cała akcja odbyła się w Londynie na stacji King Cross. Twórcy dali wszystkim przechodniom niepowtarzalną szansę przeżycia dreszczyku emocji i bycia przez chwilę jak David. Jak to możliwe? Za sprawą twórczego wykorzystania wirtualnej rzeczywistości Nicorette dało przechodnią szansę doświadczenia wirtualnego spaceru po linie. Cała akcja miała zmotywować palaczy do zastąpienia nałogu palenia bardziej interesującym zajęciem.

3. Capgemini – rekrutacji przyszłości!

Capgemini to lider w dziedzinie doradztwa, usług technologicznych i transformacji cyfrowej, a polski oddział tej firmy wcale nie pozostaje w tyle za marketingiem w wykonaniu amerykańskim i brytyjskim. Marka wykorzystała rozszerzoną rzeczywistość i zaimplementowała tę technologię w citylightach i w aplikacji mobilnej AR – pozwalała ona na rekrutację pracowników w całej Polsce. Dzięki niej użytkownicy mogli wyświetlać grafiki i quizy. Następnie na podstawie udzielonych odpowiedzi sprawdzano, czy dany kandydat pasuje do zespołu firmy. Jak dotąd to największe wydarzenie rekrutacyjne z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości w Polsce.

Wyróżnij się albo zgiń – nowy wymiar walki o klienta

Marki od wieków walczą się o uwagę i zainteresowanie klientów. W tej bitwie stosowane są różne taktyki. Bywają one kontrowersyjne, a czasem doprowadzają nawet do ogłoszenia białej flagi przez konkurencję. Tym razem nie jest inaczej. Rozwój augmented reality otwierają drzwi do areny, gdzie przetrwają tylko i wyłącznie technologicznie zaawansowane brandy.